Uge 49 – 2017

Der er ingen stævner i denne uge i D5!

December er i fuld sving – 1. søndag i advendt er netop afholdt, og lidt besynderligt falder 4. søndag i advendt på juleaften i år. December er for de allerfleste en tid med masser af traditioner, og det er ingen undtagelse i klubben. Tidligere har der været tradition for at vi altid deltog i Sakskøbing Handelstandforenings juleoptog. Det fadede ud i en del år, men sidste år var vi med og det er vi sørme også i år 🙂 For små 3 år siden fandt Hans Herman og Randi Larsen Storm på en ny og herlig tradition – æbleskivespring en tirsdag aften i december, Hygge og spring kombineret – så bliver det vist ikke meget hyggeligere end det? Eller gør det? For der er jo også tradition for at wellnessen holder julehygge med hjemmelavet konfekt og gløgg i december. Staldnisserne Johan og Johanne er også kommet frem fra deres skjul til glæde for de mindste og for de største har de været et MUST de seneste 9 år. Lad bare december komme an – Vi er i den grad klar med alt godt der hører til.

Juleoptoget nærmer sig med hastige skridt og på lørdag mødes flittige forældre og børn til klargøring. Skal du ikke være med? Kom i tutten kl. 13.00 så er der helt sikkert en plads til dig også.

Æbleskrive spring er tirsdag den 19. december fra kl. 18.30. Det koster 25 kr. pr. højde og man må tilmelde sig 2 højder. Fejlfrit sprungne forhindringer veksles efterfølgende til æbleskiver i Tutten. Så har du redet en bane med 8 forhindringer og de 7 var fejlfri, så er der 7 æbleskiver til dig efterfølgende. Det er den hyggeligste aften og der plejer at være god tilmelding. Tilmelding foregår til Hans Herman Storm på Sognevej9@outlook.com senest den 16. december 2017. Vi ses vel til spring, gløgg, cacao og ÆBLESKIVER 🙂

Ved stævnet i SYR er der desværre ikke resultater tilgængelige, men i SYK (som i Sydsjællands Køre- og Rideklub) ligger der herlige opdateringer på klubbens ryttere. I dressur vandt Marie Bonde og Cherie, Cecilie Brahe Andersen og Eclipse sammen med LSP-veninden Karla Skov den udskrevne Hold-CUP – tillykke til Team Pony Power!

Springdelen i SYK var bestemt heller ikke uden SAR-deltagelse, og LilleMollerup red fejlfri i 40 cm på Mizzaya, Marie Pedersen og Merian var fejlfri i både 70 og 80cm og det samme var Karen Toxværd og Kiral. I 90 cm viste Sofie Berg klasse idet hun var fejlfri på begge sine ponyer,Casco og Catch me if you can. Tillykke til jer alle sammen.

Nyd december, nyd at frosten måske er ved at få fat, nyd dagene uden nedbør og husk at hygge og være gode mod hinanden i den skønne juletid. Glædelig 2. søndag i december 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2017. Bogmærk permalinket.