Uge 08 – 2018

BRN C-stævne spring
FRKS E-stævne dressur

Så er vinterferien slut for de flestes vedkommen og det har været smukt smukt vejr; nærmest ingen vind og lidt let sne og frost. Herligt! Desværre er der også en mande-influenza epedimi i omløb i hele landet, så måske har mange af jer faktisk ligget underdrejet i ferien og slet ikke været ude af sengen. Men det lysner derude – foråret sniger sig lige så stille ind på os, og med det lys, sol og varme forhåbentligt.

I onsdags havde vi generalforsamling, og over 60 personer havde fundet vej til Tutten denne aften.

Det var super hyggeligt og selv om der jo var en hel dagsorden der skulle igennem, så var der god stemning. Hans Herman bød velkommen og herefter holdt vi 1 minuts stilhed for æresmedlem Mimi Dreyer som fredagen inden var sovet stille ind. Herefter kunne generalforsamlingen fortsætte, og vi hørte formandens formandsberetningen, kassereren gennemgik regnskabet og svarede på spørgsmål, så var der valg til bestyrelsen – 3 skulle vælges og 2 fra bestyrelsen ønskede genvalg og derudover var der 3 andre der ønskede at komme ind, så vi afholdt kampvalg og det endte med at Tina Jeppesen og Hans hermans Storm fik genvalg, nyindvalgt blev Peter Holstein. Tillykke til jer 🙂 Ungdomsudvalget var bestyrelsen på forhånd spændt på om det kunne blive til noget, men glædeligt overrasket blev vi da Karen Toxværd og Marie Bonde stillede sig til rådighed. Tillykke, hvor er det dejligt for os at 2 så søde piger gerne vil i bestyrelsen 🙂
Som vanligt blev der også delt rangliste pokaler ud til de seje ekvipager som gennem året har gjort det ekstra godt. Listerne findes under ranglister, arkiv. Tillykke til jer alle.
Paul Kruses vandrefad havde Bjarne og Dorit Kruse valgt i år skulle gå til Britt og Kim Carstens som overtager natfodringerne når Bjarne og Dorit er på ferie, og det er de snart tit…..
Klubbens skulderklaps pokal blev også uddelt, og bestyrelsen havde valgt at den skulle gå til en anden som altid hjælper til når Bjarne og Dorit har ferie, så derfor gik den til Morten Dunch, som sørger for at harve ridehus, køre halm og wrap ind og ordne mødding når der ferieres.
Aftenen sluttede af med at Dyrlæge Susanne Fønsskov fortalte om kværke og der blev stillet flittige spørgsmål. Herefter var der som altid mad og kage og masser af hygge og hestesnak. TAK til alle jer der kom – vi er så taknemmelig for at i er med til at gøre SAR til den klub den er.

Lørdag formiddag var vi inviteret til Mimi Dreyers bisættelse i Tårs Kirke, og da Mimi i gennem rigtig mange år har været en central figur i SAR, hvilket hendes æresmedlemsskab også vidner om, var der naturligvis repræsentanter fra klubben til stede, ved både bestyrelsen og tidligere opstaldere og elever. Det var en smuk bisættelse, hvor der i talen blev lagt vægt på Mimi og Bents store arbejde og engagement i SAR, men hvor der også blev talt om deres tidlige liv. En smukt liv er nu slut og Bent og Mimi og deres store kærlighed er nu forenet et andet sted.

Lørdag eftermiddag var det tid til at feste – der var fastelavn for de mindste i klubben. Som vanligt var der stor kreativitet blandt de fremmødte alle gik til tøndeslagningen med stor entusiasme og med håbet om at blive kattedronning eller –konge. Tønden som var blevet dekoreret så fint af Sigga og Cirkeline stod de mange slag fint imod og først efter en god halv times tæsk Gik der hul på bunden. Kattedronning blev Cirkeline, som i dagens anledning var udklædt som græsk gudinde. Slikposerne som tønden indholdt blev fordelt, og så var det tid til at kattekongen skulle findes – vi blev enige om at det var det barn som fik det næste bræt til at ryge af og inden der var gået ret længe, så kunne vi kåre Sander udklædt som Bonderøven, som kattekonge.

Eftermiddagen sluttede i Tutten med masser af cacao og fastelavnsboller. VI ER KLAR TIL NÆSTE ÅR!!!

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2018. Bogmærk permalinket.