Uge 24 – 2018

SAR Hippoaden
FRKD D-stævne dressur

Det har været endnu en varm uge, og heldigvis så loves en smule køligere. Det er så dejligt idet Hippoaden jo løber af stablen på lørdag, og det er bare ikke super fedt at skulle ride langt i 30 graders varme – det er meget mere hyggeligt (og behageligt for både hest og rytter) at ride i 22 grader. Så for de mange tilmeldte ekvipager til Hippoaden x vi fingre for en almindelig dansk sommerdag.

Sådan en almindelig varm sommerdag, var der ikke da SydhavsCuppen havde finale i LSP i weekenden – det var i stedet stegende hedt!!!! Faktisk var det så varmt at dommerne allrede kl. 10 lørdag morgen gav tilladelse til at der måtte rides uden jakker. Det gav en masse glade smil rundt omkring blandt ryttere og forældre, og vi tror ikke det gjorde den store forskel på salget af drikkevarer i cafe-pavillionen som var stillet strategisk godt midt på stævnepladsen.

Det blev til super mange flotte ridt, og SAR var godt repræsenteret ved præmieoverrækkelserne; I ponydressuren vandt Cecilie Brahe Andersen og Olivia Bille Jensen blev en flot 2, nærmest kun et knurhår bagefter.

I Hest Let dressur dansede Lenette Lundqvist sig ind på en 2. plads, mens Annika Dirksen red sig op på en 4. plads i SVÆR dressur hest.

Team Natteravnene som blandt andet havde klubbens ryttere Annika Dirksen, Tanja Lohse og Hanne Wilstrup på holdt blev samlet 4 i dressuren.

I springningen var der også SAR her der og alle vegne, idet Sophia Pedersen vandt for pony efterfulgt af Karen Toxværd. For hest blev det en af klubbens seje efterskoleryttere Vilde Matthiesen som sluttede skoleåret af med at vinde SydhavsCuppen for hest.

I holdturneringen for spring vandt Team SSSJ, hvor klubbens seje ponyryttere Sophia Pedersen og Sia Johansen havde flotte ridt og udgjorde halvdelen af holdet. STORT TILLYKKE TIL ALLE DE PLACEREDE I ÅRETS SYDHAVSCUP!

Nu ser vi bare frem til weekendens hippoade og Støttestævnet som afholdes Sct. Hans lørdag. Husk der er sidste tilmelding på onsdag 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2018. Bogmærk permalinket.