Uge 38 – 2018

MLR D-stævne dressur/spring
FRKS D-stævne dressur

Det er det skønneste sensommervejr, men det er også ved at være tid til at få tjekket ormetal. PÅ Kjeldmosegaard vil dette blive gjort i næste uge.

Sensommeren har indtil nu budt på det skønneste vejr, og denne uge skulle vist være uden undtagelse.

I Torsdags drog 4 spændte ponypiger og deres familier mod Frederikshavn hvor der skulle rides HOLD DM i dressur. Olivia Bille Jensen, Laura Barding, Sarah Bøiehøj og Johanna Bræmer Hertel vidste nok godt at de ikke var med i finalen fra start af, men for pokker – de gav alt hvad de havde i sig og havde nogle flotte ridt. For 2 af pigerne, Olivia og Laura, var det tilmed første landsstævne ever!

Pigerne havde en take-over på klubbens Instagram, og her kan i læse mere om deres oplevelser, men vi bringer alligevel en billedkavalkade af en festlig weekend, hvor der blev redet til og hvor hyggen og samværet stod i højsæde. Sådanne oplevelser kan man leve længe på. 🙂

Weekenden har budt på stævner overalt i distriktet. LFHR lagde baner og grusgrav til deres første militarystævne og udfra alle kommentarer fra både ryttere og officials så var det en succes som meget gerne må gentages. I CNC70 endte Mathilde Pedersen og Ammeli på en flot 3. plads – det kan man da kalde en flot debut 🙂

På Skovlundegård havde klubben også en debutant til start. Denne gang var det Julie Tvede og Hibiscus som sprang ud i at ride PRI, og det gjorde de til flotte 66, 62%. De var godt nok den eneste i klassen, men hvad gør det?! Oplevelsen af at træningen lykkes er superfed uanset.

Der var også andre flotte resultater fra Skovlundegård, idet Nikoline Bjørkmann og Oprah vandt LD-LC klassen for hest, i LA klassen ligeledes for hest besatte Louise Teisner og Otto både 1 og 2. pladsen.

I Faxe var der distriktsstævne med mesterskab og i år var der desværre så få ponyer til start at kat 1 og 2 blev slået sammen. Vinder blev Stephanie Willumsen fra BELS, mens hestenes mesterskab blev fundet af en flot ridende Benedikte Brebøl Windfeldt fra LSP. Tillykke til de 2 vindere.

Karoline Krog på Skovtoftens Replay fik en flot 3. plads i den ordinære LA1. Tillykke også til jer.

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2018. Bogmærk permalinket.