Uge 06 – 2018

FKR D-stævne dressur/spring

Så kom der endelig frost og en smule sne. Vi trænger i den grad til frosten i håb om at den kan slå vira ned, tørre foldene op, slå rotter ihjel og give nogle skønne lyse dage 😉 Det er koldt når vi ikke er vant til det, men det ændrer jo ikke på at det er fantastisk med tørvejr.

Husk at der i næste uge er generalforsamling og fastelavn. Deltagelse i Generalforsamlingen kræver ikke tilmelding, men et betalt kontingent. Fastelavn derimod kræver tilmelding – det sker til Hannibal på sms seneste på næste onsdag – 40159283 prisen er 40 kr. pr. person.

Det er med stor sorg at vi har erfaret at et af klubbens mangeårige medlemmer Bettina Storm er afgået ved dødsen lørdag aften den 3. februar 2018 efter længere tids sygdom.

Bettina var i mange år tilknyttet Stutteri Firfod og medlem af Sakskøbing Rideklub. Hun var en af de ryttere som fik alle heste til at ligne en million – hun var flittig og repræsenterede klubben på flotteste vis både på og udenfor konkurrencebanerne.

Bettina var en pige med godt humør og ben i næsen – én man så op til og én som man husker trods det efterhånden er mange år siden Bettina måtte lægge ridningen på hylden.

Vores tanker går til Bettinas 2 døtre og de øvrige efterladte i denne svære tid. Æret været Bettinas minde.

Vi har netop fået besked fra familien om at æresmedlem Mimi Dreyer denne smukke frostvejrs morgen stille er sovet ind.

Med tårer i øjenkrogen mindes vi et menneske – en rytter – som har betydet rigtig meget for Sakskøbing Rideklub. Mimi og hendes elskede mand Bent var med til at starte klubben op helt tilbage i 1975 og var i mange mange år nærmest synonym med SAR.

Mimi var en dygtig rytter og red blandt andet landsstævner på hendes smukke hest Zorba. Mange af os husker hende og Bedste (som Bent blev kaldt i familien) når de troligt fulgte barnebarnet Iben Dreyer-Sulcs rundt på konkurrencebanerne både i hende pony- og juniorår. Et fasttømret trekløver var de 3!

Mimi var i mange mange år ligeledes en dedikeret underviser som nærmest ALDRIG meldte afbud. Hun kørte både ud i voldsomt snevejr og hedebølge. Selv i perioder hvor et sæt krykker var nødvendigt kørte hun alligevel afsted. At svigte sine elever var et no-go for Mimi.

Vi ”gamle” i klubben har masser af minder om Mimi og hun vil altid være en del af Sakskøbing Rideklub da klubbens historie nærmest starter med Bent og Mimi Dreyer.

Vores tanker går til familien denne dag. Æret være Mimis minde

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2018. Bogmærk permalinket.