Uge 13 – 2018

NFRK C-stævne spring (torsdag og fredag pga. påske)
BRN D-stævne dressur

Påsken står LIIIIIGGGEEE for døren. For mange betyder det en lille ferie og ekstra tid til hygge, også med hesten.

I SAR har den forgangne weekend jo stået i klubmesterskabernes tegn og det har været så sjovt og fantastisk. Vi har set noget rigtig god ridning, både i dressur og spring. Og alt sammen i dejligt mildt og vindstille vejr, der gjorde opvarmningen udenfor til en leg. Publikummer var der rigtig mange af begge dage, og Tutten havde ikke meget ud over 2 bøtter feta-ost og 6 tomater i overskud da Hanne Arboe lukkede ned. Det er altså en fornøjelse at lave stævne når alt spiller, folk er glade og der er en livlig snak både ud og inde.

Efter mange timers dressur kunne vi omkring kl. 15 kåre Rikke Karkov Hansen og Roberto Lyng som årets klubmester. Det er dælme sejt at man som 7-måneders gravid giver sig i kast med at ride MB0 til stævne og så lande ud med et resultat på 74%. Stort tillykke til Rikke og de øvrige placerede.

Lørdagens stævne sluttede med ponydressur og da kl. ringede 17, kunne vi ønske Olivia Bille Jensen og Pegasus tillykke med titlen som klubmesters 2018. Også stort tillykke til Olivia og alle de andre ponypiger, som red VANVITTIGT pænt!

Søndag stod i springningens tegn, og på hele dagen så vi måske 3 nedrivninger og 3 stop – det var alt!!! Sindsyg flot gået, og stilspringningerne bærer præg af at rytterne træner flittigt og godt ved at man skal være omhyggelig. Den første klubmester som skulle kåres var en ponyekvipage, og her kunne vi ønske tillykke til Amalie Preisler Christensen og Ivo. Sejt gået, især fordi ekvipagen blev nr. 2 i dressuren dagen før. Tillykke til Amalie og de øvrige placerede.

Til at lukke stævnet ned kunne vi fejre klubmesteren i spring og det blev Helena Elllingsgård, som er et af medlemmerne som bor på Halstedhus Efterskole, så her var der en supportergruppe med som efterfølgende sørgede for fejring…… Stakkels Helenas mor, som skal forsøge at få bukserne rene 🙂 Tillykke til de øvrige placerede!

Vi kan kun være stolte over at vi formår at samle så stort et fejlt i både spring og dressur, og med så meget god ridning, og ridning kan nydes af alle, også selv om man ikke er helt så stor som de andre. Det beviser Cirkeline Lundqvist og Oliver Hemmingsen Knudsen som begge er 6 år og som red med i henholdvis dressur og spring.

Nyd påsken, måske vi ses 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder 2018. Bogmærk permalinket.